I'd do it if I could, I hope you know I would


Thai-mat eller inte thai-mat. Det är frågan.

You say hello and then I say I do


Hösten är här. Definitivt.

Började imorse med att klockan ringde, som vanligt, jag stack ut armen från under mitt übersköna varma täcke och kände genast att det här kan inte vara bra.
Utanför täcket var det iskallt.
De följande minuterna gick åt till att försöka få tag i, och få på sig, mjukiskläder utan att ta av sig täcket.
Tog mig ner, duschade mig varm och vaken och sen flöt allt på bra en stund, ända tills jag satte mig i bilen.
Det var imma på alla rutor så jag drog på vindrutetorkaren bara för att inse att det inte var imma på framrutan.
Det var is.

Oförberedd på höstens ankomst som jag är [Eller kanske i förnekande om att den någonsins ska komma] hittade jag självklart ingen skrapa att få bort den irriterande isen med, så det slutade med att jag fick skrapa rutan med ett cd-fodral.
Ingen bra morgon med andra ord.

Höst höst höst.

-------------------------------------------------

Nästa slag mot dagen [[Mig]] kom alldeles nyligen.
Hela dagen har jag längtat efter lunch, tacos, kan det bli mycket godare?
Då skickar min bror ett sms som säger; Haha, tjifick du, ingen tacos till dig för den äter jag upp.
Ja, han formulerade sig ju inte riktigt så men jag vet att det var det han menade.
Så nu måste jag slösa bort flera minuter av min lunch på att handla något att äta.
 

Tacka vet jag när klockan blir 15 och jag får gå hem för dagen!
En tripp till Västerås för diverse inköp och upplysningar hägrar med Petranofskij och Mikajelo.

------------------------------------------------------------------------------
När jag var liten blandade jag ihop badminton och isterband.
------------------------------------------------------------------------------

En chokladkaka till den som vet vem som sa det :P
 [[Personen i fråga räknas ej]]


You're so cold, keep your hand in mine


5 minuter och 3 bilar kvar.

Dagens låt  Breaking Benjamin- So cold
Dagens snygging  Mikka with the shaved head

It´s a beautiful day


Snart lunch.
Får bli thai-mat.
Extra perfekt just idag.

Varför kan man undra?
Jo, därför att idag är det Bartolomeus namnsdag och det måste absolut firas.
Thai-mat och dumle it is.


Höga förväntningar för helgen, hoppas jag inte blir besviken... :)
Popkultfestival ute vid tärnabadet ikväll. TACT spelar.
Länge sen jag såg dem. Ska bli kul :)

Imorrn blir det dop. Kusinbarnen. The twins.
Alva & Samuel. Cute as hell <3
Kräftskiva på kvällen...är väl tanken, får nog ta och kolla upp det där lite :P


H kommer hem från Berlin idag!
Hade jag helt glömt.
Bäst att ringa och kolla läget :)


-----------------------------------------------------------------------------------

Om ni har sett saltkråkan kanske ni kommer ihåg den här trudelutten ;
"Vet du var jag ska, jag ska till Söderman och hjälpa han och hjälpa han med vad jag kan"
Stina brukade sjunga den tror jag......

Hursomhelst, jag har fått den på hjärnan....känns..... ganska bra faktiskt :)

------------------------------------------------------------------------------------

Full rulle på min ära.
Först tittade Andersson förbi en sväng för att kolla läget om ikväll.
En stund senare kom Mikka för att hämta MSCL och medan hon var här kom även H.
Var eliten som samlades så att säga. Rena rama syjuntan ett tag :P
Tiden rusade förbi. Nu känns det som den står still.

2 nya skivor idag. Muse & Placebo. Yes.

Oh Yeah. Smoking hot!


Pratade med bossen om tatueringar och så länge jag inte tatuerar in något som någon kan ta anstöt av så är det helt okej att ha en på underarmen.
Även om det är synd :P

Du måste skämta!



Sanningen är denna


Jag har en drömkarl.
Jag har en drömkarl och han har varit densamma sedan jag var cirkus 6 år gammal.
Ja, jag har en drömkarl.

Inget har någonsin hänt mellan oss och det kommer aldrig att göra det heller och det spelar faktiskt ingen roll.
Jag kommer ändå alltid vara kär i honom. Han behöver bara finnas till för att jag ska bli kär :P

Pojken ifråga fyller hursomhelst år idag. 23 år närmare bestämt.
Snäll som jag är skrev jag ett sms och gratulerade.
Varför gjorde jag det? Jag ångrar hornhinnan av mig just nu.
För det man inte vet lider man inte av.

Det han bla skrev i sitt svar var nämligen att han hade varit förbi hemma här men att ingen varit hemma.
Jag menar, för i helvete, give me a break!
Min drömkarl som bor 60 mil härifrån [60 MIL!] tittar förbi oanonnserat och jag är inte hemma?!?!?!
Finns det ingen rättvisa här i världen?!?!

Lika bra att lägga sig ner och dö.


-----------------------------------------------------------

Efter att ha tittat på hundratals 30STM tatueringar känns allt mycket bättre.
Födelsedagspresent till mig själv? Perhaps.

Monday morning feels like I´m going down


Ja, så var det måndag morgon igen.
Känns tugnt, ovanligt tugnt.
Bara att släpa sig ur sängen en timme tidigare än vanligt var nära att ta knäcken på mig.
När jag sedan skulle hämta mina nycklar som jag lagt  i en blomkruka för nån kväll sedan upptäckte jag att min kära mor vattnat just den blomman så vad fick jag om inte en blöt, jordig nyckelknippa.

Sen är det ju Mathias.
Mathias flyttar till Göteborg för att plugga. Idag.
Han fick veta att han kommit in för nån vecka sen, jag fick veta det i förrgår.
Med andra ord har det gått väldigt fort.

Jag och Andersson åkte med honom till Hillingen för ett sista dopp.
A & M simmade omkring medan jag låg på bryggan och hade det varmt och skönt :)
När vi skulle släppa av Mathias hemma hos sig och säga hejdå uppstod en lite lagom pinsam tystnad. 
Tror M försökte smita undan att säga hejdå överhuvudtaget.
Men det kunde han ju glömma :)
Får hoppas han kommer hem och hälsar på snart så man inte hinner sakna honom för mycket :)


Ska gå och tröstäta kakor.

------------------------------------------------------------

Tandpetarmannen [The real deal] är tillbaka.
Var inte igår  :)
Han är lite cool.

-------------------------------------------------------------

Mikaela Anna Linnéa Törnlind  (Känns fortfarande konstigt att du heter Törnlind) (Satisfied? :P)
Angående det här extrema du ska göra men inte berättar om,..jag har funderat lite på det idag och nu undrar jag,
ska du göra något av följande?


# Raka av dig håret och gå med i en sekt?
# Bostätta dig i en hydda på den högst belägna platsen i Yokohama?
# Tatuera in "Bartolomeus in my heart" på högra skinkan
# Bygga en luftballong av 20 gamla örngott, en hängmatta och en blåsbälg och flyga till Minsk?
# Backa jorden runt i en lådbil?
# Gifta dig med min bror och skaffa barn vid namn Hampus & Hampulina?
# Använda en spikpistol till att fästa dina händer och fötter fötter vid en trädstam och hävda att du dör för Jesus synder?

------------------------------------------------------------

Du skulle få mig att le även om du var på andra sidan planeten.
Lustigt så det kan vara.

En annan lustig grej är tanken på den gången jag svimmade.
Var inte så kul just då men det är en förjävla rolig händelse att tänka tillbaka på :P


Min pappa heter inte Gunnar


Jag vill slå något, hårt.
Dig?
Ja det kanske skulle funka.

-------------------------------------------------------------------


Kom nyss hem från jobbet, gick upp till mitt rum och chocken var total.
Mitt rum är svalt! Mitt rum är aldrig svalt på sommaren. Någonsin.
Vanligtvis måste man i princip kasta av sig kläderna för att överhuvudtaget orka vistas här inne men nu känner jag mer för att hämta en filt.
Vad har hänt?


Snart dags för pizza och sedan en tripp till Anna för att kapa lite hår :P


image6

Dags att odla mustasch? Yes indeed.


13 kronor och en hårnål.

------- På en arbetsplats nära dig -------



Ny rapport. En kort en.

Mådde skit hela förmiddagen, nu tillbaka efter lunch mår jag betydligt bättre efter en tuppis och 20 ton ipren-gel.
Dock är jag aningens blöt eftersom jag fick ett skyfall över mig på springturen mellan bilen och personalrummet.

Harkrank Part II


Ikväll var den fruktade harkranken [eller om det var hans kompis] tillbaka.
Han smög sig på mig när jag låg och såg på TV.
Jag ropade på hjälp, min lillebror kom, harkranken dog. Problemet ur världen:)
Och söker några andra harkrankar hämd nu så kanske dem tar ut en del på MackaPär.
Det är nog tur, hans chanser att överleva deras attacker verkar vara större än mina.



image5
Tyckte så här mycket om harkranks-attack nummer två.






Har förövrigt ingen lust att sova...



image21

Working nine to five....six.

------- På en arbetsplats nära dig -------


Tiden går oerhört sakta , inga kunder så långt ögat kan nå men däremot Conny...och nu en telefonpratande Magnus.
Ergo; Bloggskrivning är det bästa sättet att hålla sig vaken och vid liv.

Denna dag har varit ungefär som alla andra. Ganska lugn, ganska händelselös.
Enda skillnaden har väl varit att jag försov mig lite imorse, vaknade strax efter 8, kollade på klockan och rusade vimmelkantigt ner för att äta lite frukost och duscha  2 sekunder. Det blev stressigt men jag hann.
När klockan var halv tio hade jag tillochmed börjat vakna till liv.

Therese var här en sväng, vi snackade lite skit och anmälde oss till lé firmafest, hitills är det vi, Göran & Erik.
Hoppas på fler anmälningar. :P

[[Ja Magnus, det ska finnas 34st mopp-set]]

Hon och Carina bestämde vilka lördagar de skulle jobba så nu är jag ledig lördagar i iaf 5 veckor.
Tackar jag för.
Kommmer säkert bli så att jag måste jobba på min födelsedag istället.
Men men, sånt som händer.


Om cirkus en halvtimme är det dags för lunch och en träff med världshistoriens bästa Mikaela.
Skulle vilja påstå att se framemot det får tiden att gå ännu långsammare. Inte lätt  :P
Får se om man träffar på Minelli också, aldrig fel.


Magnus och hans "batteri-fixering" är ganska underhållande, hela han är ganska underhållande :P
Jag kommer att sakna det lilla livet när han börjar jobba heltid i Västerås istället för här.
Och ja, jag är kaxig. För miljonte gången.


---------------------------------------------------------------


Tillbaka från lunchen, tillbaka till lugnet.
Blev fler än väntat, var Mikka, Minelli, Therese, Ange, Clara kom förbi en sväng och så jag.
Mellan getingattacker och snålblåst var det mucho trevligt.
Pris till mest underhållande replik går till Ange och hennes AngelikaHagelika :P


---------------------------------------------------------------


-"Om jag hade en affär skulle aldrig något vara slut"
    Om du hade en affär skulle ingen handla av dig.


      Skönaste snubben    
:P
-"I bet you know where everything in this store is"
    Ja, jo, absolut :P

-"Wow what a place"


[[Har jag förresten nämt att jag och söstra mi räddade isbjörnar i helgen?]]


Släktträff i helgen. Undrar vilken färg Britten har på luggen denna gång?


Nu är det 5 minuter kvar på denna arbetsdag. Känns som en outhärdlig evighet.
Återkom gärna imorgon för nya uppdateringar från en arbetsplats nära dig.

Beware of the harkrank

Okej.
Så igår kunde ha varit en dag som alla andra, men så var nu inte fallet.
Jag hade en, vad jag kände, nära döden upplevelse.
Detta kanske kan vara svårt att förstå om man inte är sjukt rädd för insekter och kryp som jag.

Det som hände var iaf följande;

Jag stod i duschen på morgonen och försökte vakna till liv, hade precis haft i balsam i håret och då kom från ingenstans(fönstret), en av de största harkrankarna någonsin flygande mot mig.
Paniken var ett faktum.

Jag skrek och var allmänt vettskrämd, men vaknade min bror som var hemma av detta? Självklart inte.
Jag försökte mörda den stora farliga harkranken med diverse saker jag hittade i badrummet men till ingen nytta.
Den fortsatte bara att följa efter mig och resultatet av mina ansträngningar var ett stökigt och halvt översvämmat badrum, samt ett blött vardagsrumsgolv. Ja, jag var tillräckligt skraj för att tillochmed springa ut ur badrummet en sekund eller två.

När den livsfarliga varelsen slog sig ner på en handduk såg jag min chans och kände att nu var det dags för andra bullar.
Sagt och gjort, jag backade sakta ut ur badrummet, tog en bok ur bokhyllan i vardagsrummet, smög mig tillbaka och pang, jag fick in en träff varefter jag tappade boken på det blöta badrums golvet.
Med harkranken tillfälligt satt ur spel kastade jag handduken på golvet utanför badrummet och skyndade mig att duscha färdigt.

Senare upptäckte jag att harkranken försvunnit någonstans, förmodligen ligger den och ruvar på en hämndplan, men när det är dags att sätta den i verket ska jag vara redo.