Måndag morgon kan vi glömma.

För första gången idag har jag inget speciellt att göra.
Inget annat än att försöka hålla mig vaken,.
Så fort jag satt mig i soffan höll jag på att slockna, men icke.
Miami Ink, bada badkar och käka toast står förhoppningsvis på schemat om jag orkar.


Denna helg har gått helt fruktansvärt fort måste jag säga, hann bara att blinka så var den över.

Fredagen bestod av tacokväll, sy och planera lördagen lite smått.

När Lördagen sen kom var det dags för firmafest a la Järnboden.
[Sala, Tunby, Surahammar, Hallstahammar och Köping]
Buss från Sala till hotellet, Sergel Plaza, i Stockholm 
Efter incheckning och ett snabbt ombyte var det äntligen dags för käk.
Middagen åts på Jakobs krog  med trevligt folk och alldeles för många skålar.
God mat, shysst inredning och trevlig personal. Att rekommendera med andra ord.

Sedan vidare till China teatern där föreställningen The Producers(Det våras för hitler) visades.
Var dock inte riktigt my cup of tea om man så säger.
Hade förväntat mig något riktigt kul, men det var inte många ställen då mina smilband kröktes.
Blev inte direkt bättre av att folk somnade bredvid mig.

I pausen var vi några som gav upp och skippade andra akten för att gå till Golden hits.
Efter att ha köat i 1½ timme (Av någon dum anledning) så kände jag inte längre mina tår och bestämde mig för att ge upp som flera andra gjort tidigare.
Tog en taxi tillbaka till hotellet och anslöt mig till övriga som satt i hotellbaren.
Oerhört mycket trevligare.
Blev en massa snack, nattbuffé, sms och en smaskig alkoholfri drink.

Hamnade i en soffa och diskuterade bad och badkar i evigheter, vet inte hur det slutat om jag inte fegat ur.
Typiskt mig eller vad?
Inte säker på allvaret i det hela dock, så tveksamheten kickade in.

Somande vid 3 och vaknade igen vid 6 pigg och ruskigt hungrig.
Som tur var så kände min roomie Therese detsamma så vi låg och snackade tills frukosten serverades.
En promenix efter frukost och sen var det bara att vänta på att bussen skulle komma och köra oss hem.
Efter att M nästan skrämt livet ur mig så var det dags.
Både skönt och lite tråkigt.


Dagen i övrigt har bestått av pepparkaksbak och disney singstar med Anna.
Måste säga att vi är oerhört skickliga på att göra pepparkakshus. Har aldrig sett vackrare :P

Tog sedan en sväng till Storebror för att kika på lägenheten, men det blev inget långvarigt besök.
Han låg i sängen med feberfrossa och innan jag visste ordet av så rusade han till toaletten och spydde tills ingenting fanns kvar i honom.
Ingen trevlig upplevelse för någon av oss.
Hjälpte honom med lite grejer han ville ha innan jag begav mig hemåt och ringde backup som kan kolla in senare och se hur han mår.
Stackarn.



Över en timme har detta tagit mig så nu väntar badkaret.
Primetime, ska försöka att inte somna där bara.







As much as I definitly enjoy solitude
I wouldn´t mind, perhaps
Spending little time with you
Sometimes, Sometimes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback