April 17

Igår var en bra dag.
Jag jobbade och jobbade och jobbade i alldeles för många timmar.
Tiden gick lite sakta, men stod och smyglyssnade lite musik så det kändes ändå okej.
Sen blev klockan 16, en timme kvar att jobba och jag började se ljuset i tunneln.
Då helt plötsligt kom fröken Jessica förbi för att hälsa på lite.
Mitt humör sköt i höjden och tiden gick riktigt fort.
Nästan lite för fort kanske, men det var ett fint besök och jag blev glad.

Efter jobbet mötte jag upp Tina.
Vi kollade lite glasögon handlade lite mat och åkte hem till mig för att inviga min nya elgrill.
Det tog lite tid för den att bli varm, och smaken blir ju inte som på en kolgrill.
Men helt okej ändå, för 295 riksdaler är det som dumt att klaga :)
Vi gjorde mat till en mindre armé, och lets face it, ingen av oss äter överdrivet mycket så det blev en hel del över.
Matlåda till mig. Jajamen.
Alldeles för mätta och belåtna satte vi oss och jobbade återigen på våra personliga brev.
Vi kom ungefär ingenstans. Vi blev distraherade av tvn, musik och ja..varandra kanske.
Så tillslut gav vi som upp och gick skilda vägar.
Tina till SMU och jag till Anna & Nicklas för att låna en penna.

Där fastnade jag en timme och hela den timmen gick ut på att jag och Anna diskuterade Twilight.
Twilight i oändlighet.
Tur att man har någon som är lika absorberad av det som en själv.
Anna fällde en kommentar om att en av hennes böcker höll på att ramla isär och efter det kunde jag inte sluta skratta.
Var nog en kombination av trötthet och hur sjukt det är att vi är så besatta som gjorde att kommentaren fick bägaren att rinna över.
Tror Nicklas är lite trött på att höra om böckerna, och filmen, och skivan men förhoppningsvis lägger sig vår entusiasm något när vi läst klart alla böcker så han kanske kan överleva :)


Idag skiner solen och mitt personliga brev är färdigskrivet.
Det blev helt okej tillslut, panikskrev ihop det på jobbet mellan alla mängder av kunder vi haft idag.
Ansökan är skickad och nu är det bara att vänta.
Och hoppas.


Nej, min lunch är snart slut och det är dags att bege sig tillbaka.
Klockan 17 är jag fri för veckan och efter ett besök hos farbror optikern är det dags för tacofredag.
Oh happy day :)



So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback