Smul.


Om ni någongång är hemma hos mig och funderar på varför mina gardinstänger är så sneda, så kan jag bara säga skyll på katten.
Hon gillar att klättra i gardiner och jag väntar bara på dagen då jag kommer hem och alla ligger på marken.
Men söt, det är hon.

Måndag...

Ikväll ska jag till Tina och tröstäta chokladmuffins och chokladbollar.
Så det så.


Februari 20


Anna skar upp fingret på en potatisskalare, Nicklas vilade rösten och sa inget på hela kvällen och Lars var allmänt seg.
Maten var finemang och filmerna helt okej.
Horton hears a who & Surfs up.

[Filmen hackar i 20 sekunder......hack hack :)]


Ikväll blir det tacofredag med familjen och fest hos Tina.
Mycket folk och singstar.
Kan nog bli kul :P

Januari börjar året, Februari kommer näst.....

Februari 18 2009, Onsdag. the big day, dagen D, del 1 av flera.
Igår inleddes operation ; "Se alla uppföljare till fredag den 13:e"!!

Lars och jag bänkade oss framför TV:n med våra misslyckade popcorn och avverkade del 2-5, all in one night.

Alla filmer hittills är väldigt lika varandra.
Minns inte riktigt vad som hände i vilken film, Jason gick lös på så många att det är tufft att hålla ordning på alla.
Femte filmen var lite av ett mysterium, men fortsättning följer ju någon annan kväll så svaren kommer säkert.

Åh,en annan grej.
En viktig grej.
En grej man bara inte får glömma.
Ljudeffekterna, jag säger bara det, ljudeffekterna.
Helt enkelt inte av denna värld.
Så fruktansvärt ,makalöst, underbart dåliga :)


Såhär i efterhand kanske det inte var det smartaste att se 4 av filmerna på en kväll.
Kom hem runt halv tre i natt och har spenderat halva dagen med att känna mig smått förstörd.

[Den andra halvan har jag varit hyper och tränat moonwalk bakom kassan när det varit tomt på kunder i butiken.
Den tar sig :P]

Lars i sin tur försov sig i morse och körde en fin förklaring om att de haft motorproblem när en tant frågade varför bussen var sen.
Härliga tider :P


Ikväll blir det en ny sväng till Lars med Anna & Nicklas.
Det ska lagas mat, spelas spel, ses på film och ja...något sådant.
Time will tell.
Ska bli pleasent iaf :)

Tina


Idag hade jag och Tina decision-day.
Inte det lättaste, men vi fixat och kul var det :P

Och bara för att Tina är så cool och snygg så kommer några bilder från här om dagen :P










Februari 15


Händelserik helg måste jag säga.
Den har varit lång men gått alldeles för fort, fullt upp.
Jag gillar det :)

Helgen började med Tacofredag hos Lars.
Vi såg på fredag den 13e kvällen till ära och jag var inte så fasligt rädd, [fast kanske lite], men den var inte lika läskig som när man var 10 iaf :P
Blev Bolt också, hamstern var bäst och duvorna inte långt efter. Rekommenderas :)


Lördag började med 4 evighetslånga timmar jobb. Alltid lika segt, men vi överlevde denna vecka också.
Sen blev det hem för lite snabb lunch och sedan en skidtur på månsan med Anna, Nicklas &  Andersson.
Solen sken och vi hade med oss en gnutta varm choklad. Primetime :)

For hem ett par timmar och pustade ut innan vi for till Västerås för att käka middag.
Kinamat blev det, smaskens, smaskens och lyckokakor fick vi. [Be on alert for a new opportunity]
Muse spelades i bilen och trevligt var det.

Kom hem någongång efter 22 och gick över till Lars som hade lite fest.
Hängde lite med Tina och blev kär i en fåtölj.
Ett gäng med småttingar kom och en halvtimme senare [eller så] traskade jag hemåt.


Söndag, vilodagen. Fast inte riktigt.
Träffade Tina vid 12 och sedan har det varit full fart i princip.
Vi skulle träffas och fota lite och det tog sin lilla tid.
Tina skulle sminkas,saker skulle sys, hår skulle fixas, mat skulle ätas, fika skulle fikas, nålar skulle nålas.
Ja en hel del skulle grejas innan vi ens kom till fotodelen.
Då var det att experimentera med ljus och vinklar som gällde.
Var riktigt, riktigt kul och vi fick en hel del snygga bilder.
Jag är nöjd, Tina är nöjd, vi är nöjda, hurra för oss :)
Nu ska vi bara försöka välja ut en bild som vi ska använda oss av och det är inte det lättaste, let me tell you.
Av 381 är vi nu nere i 11 vi står och väger mellan så vi är en bra bit på väg, men inte är det lätt.
Jag är kär i alla :)

När vi fotat färdigt blev det käk från Torino och efter lite väljande av bilder skulle Tina till SMU, så jag traskade med henne dit i kylan för att få lite objektiva åsikter om bilderna.
Folk var bakfulla och trötta så det gick sådär, men det var hur som helst trevligt så det var ju bra ändå :)


Vill inte att den här helgen ska ta slut än, den har varit så bra och jag vill inte ha Måndag och en veckas jobb.
Inte än, vill ha mer tid. Mer mer mer. Alltid mer.


Inte mycket att göra åt dessvärre så nu väntar sängen, annars kommer jag aldrig att komma upp imorgon.

So long.

StorP


-"Vad händer idag då?"
 
 -"Nä du vet det vanliga, hypnotisera vithajar, mosa noshörningar, snorta honung. The usual.."



Idag saknar jag min bror.


Februari 11


Imorgon är det dags för en ledig dag igen.
Fruktansvärt så skönt det ska bli.
Ska till Västerås en sväng med Tina och lite längre bort innan dess.
Men det vet hon inte om än. Surprise Surprise är det som gäller.
Ska bli riktigt skoj hur som haver :)

Eftersom det är ledigt imorgon tänkte jag spendera kvällen idag med att få lite saker gjorda som jag inte orkar när jag jobbar.
Och eftersom jag inte behöver gå upp tidigt imorgon så har jag med tid till att fixa ikväll.
Men nu när jag sitter här så har jag ingen aning om vad det var jag tänkt göra.
Jag är nog lite senil.
Kan hända att jag börjar bli gammal. Som Lars :P

I övrigt så undrar jag när storebror tänker komma hem från norr, när jag ska komma underfund med vad jag ska göra med mitt liv och varför inte tiden kan gå lite fortare så att det åtminstone kan bli påsk snart?