Som en blues på kvällen.


Jag är trött.
Jag är trött i hela kroppen.
Jag är trött i huvudet.

Ett, två, eller tre tecken på att jag borde gå och lägga mig, varför jag då är uppe är ett mysterium.
Eller bara ren dumhet.

Ute blåser det sådär obehagligt att det ändå inte skulle gå att sova.
Regn som smattrar på fönstret när man ska sova, hagel, åska, blixtar och annat jävelskap har jag inga problem med, det är bara den där vinden.
När det blåser så att det viner runt hörnet på huset och saker på balkonger flyttas runt och ger en känsla av att någon lika gärna skulle stå där ute och kika in.
Den vinden ger mig obehagskänslor och paranoia.
Jag är med andra ord inte överförtjust i den.


Istället för att sova kör vi ett summa summarum över helgen so far.

Fredagen blev en spelkväll hemma hos Lars och efter att ha inhandlat diverse növändigheter (såsom mat, dricka,chips och diverse godis) så körde vi igång.
Något nytt cluedo som kändes sådär och 3 omgångar cranium där jag & Anna krossade Lars & Nicklas (2/3 ggr) som, ja jag vet inte vad.
Det mest krossande du kan tänka dig, precis så var det.
Flera tillfällen då vi skrattade så att tårarna rann åt charader, teckningar och L & N´s varianter på sten,sax,påse.
Pleasent evening indeed :)


Lördag, dagen som är denna (På ett cirkus) så vaknade jag i min soffa vid nio och kände mig hyfsat pigg.
Lika pigg var jag inte 3½ timme senare då jag gick från Anna efter ett 1 ½ timmes långt box-pass.
Ser inte framemot morgondagens träningsvärk.

Kvällen spenderades med the one and only Mikaela Törnlind.
Började med att käka lite pizza och komma in the zone och sedan blev det lite annat.
Vi kastade lite klot i bowlinghallen en timme, något som vi förhoppningsvis kommer att göra mer i fortsättnigen.
Vi handlade Natti-godis och hyrde en helt kass film som vi knappt klarade av att titta klart på, det var som en tortyr av tristess.
Vi spelade Rockband, lite mer Rockband och ännu lite mer Rockband tills Mikaejlovich fick blåsor på fingrarna av för intensivt trumspelande.

Gav henne lift hem till Heby och nu sitter jag här, aningens piggare än när jag började skriva och hungrig som en varg.
En film och lite chips så kan jag sova sen.

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback