Mars 30


En typisk måndag har det här varit.
Lång och tröttsam.

Morgonen på jobbet var dock något udda.
En kille kom fram till mig och började prata, och prata, och prata, om massa saker som inte har det minsta med mitt jobb att göra.
Flera minuter stod att han där och babblade på tills jag nästan inte visste var jag skulle ta vägen,
Hoppades och bad att det skulle komma fler kunder så att det blev något slut på eländet för jag visste inte hur jag skulle få honom att förstå att jag inte ville prata utan att verka otrevlig.
Jag är inte så social, och särskilt inte på morgonen.
Tillslut gav han iaf upp och jag drog en suck av lättnad.
Traskade ner till Birgitta för att berätta om min upplevelse och fick nöjet att se henne springa genom hela butiken för att hinna se en skymt av karln innan han lämnade parkeringen.
Hon misslyckades men bjöd på dagens skratt så det var ju alltid något :)

Resten av dagen var bara alldeles för lång och alldeles för tråkig.
De sista 3 timmarna stod jag och sorterade papper i bokstavsordning.
Låter skoj, eller hur?


Idag var första kvällen på flera veckor som jag spenderade hemma, ensam.
Så det här har jag sysslat med ;

Ätit lasagne
Somnat i soffan till Amelie från Montmartre
Pratat i telefon
Skickat lite mail
Kollat på project runway
Letat bilder
Funderat


Ganska så skönt att vara lite ensam, men inget jag tänker göra till en vana.
Imorgon ska jag hälsa på min allra käraste Mikalea och laga lite mat och äta kakor.
Jag tror det kommer bli great.
Så två tummar upp till det :)




So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback