Och faktiskt när man mår på detta vis, är världen nära på ett paradis.


Torsdag, dagen som är idag, har varit lång.
Dags för månadens lediga torsdag och jag släpade mig upp tidigare än vanligt.

Uppdrag storstädning stod på schemat och tid tog det.

Men nu har jag bara badrummet kvar att städa så är lägenheten i topptrim.

Var ett tag sedan, så det känns skönt.

Se hur länge jag lyckas hålla det så bara :)


Mor kom över på sin lunch, hon hade köpt thai-mat som vi delade på.
Godare än vanligt och trevligt med lite sällskap och paus från städandet.

Vid 15 kom Rex förbi.
Vi körde inomhus picknick och spelade yatzy.
En omgång fick vi yatzy i 3:or inte mindre än tre gånger.
Något svårslaget :P
Vi pratade lite i telefon med Nisse, sen Veronica, sen Nisse igen och Marika i bakgrunden, för att styra upp morgondagen.
Blir till att fara till Surahammar och hälsa på efter jobbet.
Singstar och morotskaka. [För man ska lyssna på den gravida kvinnan :P]
Tina, Nisse, Veronica & Marika. Som back in the days.
[Om man bortser från att ingen av oss var gravida då och nu är både Veronica & Marika det på samma gång:)]
Lajbans :D

Efter några timmars picknickande så gick jag och Tina/Rex skilda vägar.
Jag mötte upp A&N + Sebastian för taco-inköp.
Vi åt hos Lars som kom hem från jobbet lagom till att maten var klar.
På tv-startade hockey.
Sverige- ?.

Jag & Anna gav upp rätt fort och traskade över till mig och åt en bit kaka och spelade ett parti yatzy.
[Fick ännu en gång yatzy på 3:or, det du Tina :P]

Lyfte sedan våra fötter steg för steg hem till Lars igen för att hämta nycklar för att kunna komma åt basketbollen.
Förutom nycklar fick vi med oss Nicklas och Sebastian.
Inte helt illa :)

Så vi lämnade Lars till hockeyn och dess öde medan vi for och spelade lite boll.

Kalla fingrar
Blöta fötter
Fint sällskap

Anna & Jag försökte dansa  vals, det gick sådär.
Ungefär lika sådär som basketen.
Men vad gör det om hundra år?

Privatchaufför Sebastian gav oss alla lift hem när vi spelat klart.
Det blev ingen tripp till Paris denna gång, istället ett varv på parkeringen vid busstorget.
Man tar det man får :)

Prima dag, och som alla prima dagar gick denna för fort.


Energin är som slut nu så det är väl dags för lé säng.
Men jag har en fråga.
Varför, varför, varför, varför, varför, kan hålla på i en evigehet, så varför, varför varför?




Tjillevippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback