All is full of love



Jag kan bli fruktansvärt irriterad på folk som använder ordet älskling överdrivet mycket.
Älsklingen kommer idag, ikväll ska jag träffa älsklingen, väntar på älsklingen, saknar älsklingen.
Älsklingen hit och älsklingen dit, grattis ni har hittat varandra och jag är glad för er skull, det är inte det.
Bara överanvändandet av ordet älskling driver mig till vansinne, blir nästan illamående.
Säger man/Skriver man det så ofta bara för att visa att man har hittat någon, 
för att göra ett statement,  för att det är ett fint ord att säga, eller vad är grejen?
Byt ord för guds skull, eller variera åtminstone lite!

Och sen det här med att älska någon på två röda?
Kär ja visst, men att älska någon när man inte ens varit tillsammans i en månad?
Nej jag köper inte riktigt det.

Oh well.
Nu har jag fått ur det ur systemet.

Imorgon kommer Karate Kid & Nintendo med posten, bara hälften kvar sedan.
Går framåt :)

It´s a brilliant scam


Ja så är man 20+ som Sofia skulle säga.
Känner mig åh så annorlunda mot när jag var 20.
21 år. Äldre och visare :P

Dags att sticka över till Anna för en fika nu.
Kan ju inte direkt skada :)


Don´t worry, be happy.


Igår var det September 27 och September 27 var dagen för min och Annas födelsedagsfest.
Var en sitta på golvet, eller var du vill fest med bål, tända ljus och diverse tilltugg.
Mycket folk och mysigt till tusen.
P kom med en födelsedagssång och en noguatkaka fastnade på mitt ben.
Fina vänner och fina presenter.
En sväng till hotellet och träffa Minelli för första gången sen nyår.
Primetime.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag släpade Kajsa och jag oss upp någon gång på förmiddagen för en frukost i soffan och jag fick en bok som jag kommit halvägs igenom redan.
Rätt så intressant måste jag säga :)

Solen sken och vi tog en promenix.
Var som barn och sprang omkring bland löven och var lite småkära i hösten.
Åtminstone var jag det, om det finns något bra med hösten så är det att sparka omkring bland löven, doften och koftor :)

Jag tycker om när Kajsa är här, då känner jag mig alltid så inspirerad, som om jag kan göra vad som helst nästan.
Det är en bra grej, hon är bra människa.
Mycket glad att hon finns. Tack :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Imorgon är det födelsedag 21 och det känns helt okej.
Sluta tidigt, kapa håret och bjuda på fika.
Blir nog prima :)

Sex rader till


Har sökt några kurser på Uppsala Universitet till våren.
Måste börja styra upp det hela nu för jag vet inte hur länge jag orkar vara kvar där jag är nu.
Time will tell.

DeWalt-dagen igen på fredag.
Gubb-Dagis som Anders skulle säga.
Jag längtar inte.

Sex rader


Annas födelsedag idag, nummer 21 i ordningen. Congrats.
Var över med en födelsedagsmuffins med ljus i som vi åt till en kopp te och en massa snack.

Försökte oss på att baka lite vilket gick sådär.
Rulltårtan blev för tjock och nougatkakan hård som knäckebröd.
Men vad gör det om 100 år så att säga.
Fixar en ny imorgon :)

You had it worked out, oh what a workout

I helgen var det dags för det första och sista Riks70-loppet och en kvartsmara med min moder.
Hon är hurtig som få, så att hänga med i hennes tempo var inte det lättaste.
1 timme, 30 minuter och 19 sekunder senare,  när mina höfter vara stelare än stela, så var vi äntligen i mål.
En medalj och ett stycke banan väntade. Far too kind :)

Kikade en stund på halvmara och rullskidor innan det vara dags för att fara hem och fylla på förråden med lite thai-mat.
P skjutsade sedan mig en sväng på cykeln till kolbäcksbro för att kolla när A2 och Martin gled förbi på inlines.
Efter det var jag mer en nöjd med min Riks70 upplevelse och åkte hem för att vila en stund i soffan inför kvällen.


Kvällen spenderades i Västerås där TACT spelade  på stadsbiblioteket.
Publiken på förgående uppträdande bestod främst av äldre människor och musiken innan var flöjt, piano och lite opera.
Därför var det mindre förvånande när en av funktionärerna såg halvt vettskrämd ut när grabbarna började släpa in alla sina instrument  :P

Spelningen var prima, musikaliska grabbar det där.
Synd bara att publiken svek, antar att det var lite fel ställe för dem att spela på helt enkelt.
Oh well.
Nästa gång lirar de i Uppsala och jag och Anna har lovat att styra upp det hela, haha får se hur det lyckas :P

Strax innan vi skulle åka från biblioteket frågade förövrigt en äldre dam Oskar om de använde skydd. ;)

----------------------------------


Idag har det bakats muffins och jag brände mig på 3 av mina stackars fingrar samt krossade ett glas.
Bra kväll :)


Fotboll


Coach Charlie B fick rött kort efter att ha blivit förbannad på domaren.
Säger då det :P

Yes.


Internet i Stugan.
Woho! :P

Hemfärd i morgon.
Inte lika skoj.

Storsele

Sitter hos kusinerna ute i Storsele och filosoferar.
Ser lite på Pirates Of The Carribean med Alex medan han trixar med sin IPhone.
Övriga vet jag icke vad de sysslar med men en eller två finns väl i närheten :)

Ska väl snart tillbaka till stugan i min ensamhet.
Inte alltför lockad med tanke på att det kommer att vara kolsvart där ute nu och jag är alldeles ensam.
Oh well. Har ju gått bra hitills men än dock lite creepy.
Blir det för läskigt får jag ringa en vän :)

Up North.



Imorgon bitti far jag.
Är tillbaka om en vecka om allt går som det ska :)




Hörs då.