Mars 2


Helgen började med en typisk fredag,
Tacokväll hos Lars
Och slutade med en typisk söndag.
Noll aktivitet what so ever.


Där emellan var det schlagerlördag hos Anna & Nicklas.
Jag & Anna var solokvist med popcorn, chips och brända mandlar.
Tror att det är det som behövs för att överleva melodifestivalen, särskilt när Petra Mede är programledare.
Självklart gick fel låtar vidare ,men what to do?
Inte direkt så att vi tog fram telefonen och försökte få ett annat resultat :)
Toppade kvällen med Singstar och Rockband, fruktansvärt så bra vi var :P

En annan grej som hände i helgen var att
Anna & Nicklas startade varsin blogg.
Hurra för det, ska bli kul att följa dem.
Kika in vettja :)



Nu en helt annan grej.

När jag var liten jobbade en man som heter Lennart på Intersport här i Sala.
Varje gång vi var in där med pappa så brukade han trolla med en pingisboll.
Det var lika faschinerande varje gång och jag kunde bara inte förstå hur han gjorde.
Det var magi, ren och skär magi.

Idag var samme Lennart in och handlade av mig, och tror ni inte att han drog till med ett litet trick?
Det var ingen pingisboll med denna gång, utan en kaffeknopp som han fick att försvinna ur handen.
Nu är ju inte jag 10 år längre, så jag förstod hur han gjorde, men det betyder inte att det var mindre faschinerande.
Det var knappt så man hann se hur det gick till och jag kände mig som ett barn igen.

Lite magi i vardagen är inte fel :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback