I haven't been gone very long, but it feels like a lifetime.


Såg precis att my dearest
M startat en blogg som jag helt missat.
En matblogg dessutom, den kommer jag nog kika in i för inspiration när jag inte vet vad jag ska laga. :)



Så till helgen.
Den var helt great och jag ville gärna stanna längre, men icke, tillbaka till verkligheten fick det bli.


Började helgen med ack så dyr mat i Uppsala och ett hiskeligt släpande på packning för att hitta stället bussen skulle gå ifrån.
Vi gick och gick tills vi fick en aha-upplevelse och kände igen oss.
Bussen kom och 10-timmars resan kunde börja.

                         



Vi skrattade och skrattade, jag kunde inte andas där ett tag, men vad det var som var så roligt det minns jag inte.
Chokladpaus i Tönnebro och senare lite försök till sömn.
Framme i Vilhelmina vid 6 och tog bilen till Storsele och det sovande huset för att få lite vila.

Lördagen sedan var det fullt upp.
Little P och jag for till loppisen, vinkade i väderkameran, fikade på allra käraste Stenmans, kikade in i mormor & morfars gamla hus, tog ett dopp i stadens badhus och sedan tillbaka till Storsele för tacos med resten av gänget.



     



Sofie bakade en kaka, grabbarna mekade med Kims bil, Petra var en ganster.



       



Sen var det bara att ladda om för ett stundande besök på krogen vid namn Krogen :P
Började kvällen med Björkvallsdisco och stängde krogen med en Wahlström-hjulning.
Däremellan var det drinkar, dans och diverse udda människor, så som en smådryg DJ från Östersund, en läskig göteborgare, en söt men aningens skum badhus-kille och folk som vägrade förstå ett nej.
Lattjolajban kväll det där :D


Söndag och bakisdag för vissa.
Petra och jag for till stugan en sväng.
Vi försökte tända en brasa, den var ful och värmde sådär men den brann iaf.
Vi försökte åka pulka ner till sjön, men det gick inte så värst bra, 1 meter snö, inte speciellt packad.
Hopp från liten stuga gick däremot bättre så stugan får 4 av 5 toasters.

       



Bowling på kvällen, team mitt lag förlorade och jag var bitter i ungefär 1 sekund.
För vem kan vara bitter när pulkarace i skidbacke står näst på schemat?
Skidglajjer på och sen var det bara att ösa, fort ut av bara helvete gick det.
Jobbigt att traska uppför bara, men det var det ju värt :)
Pizza, film och en fruktasvärd illamåendeattack avsluta kvällen.

     

     


Igår var det 7 timmars bilåkande i stor P:s fullpackade bil som gällde.
Jag delade baksäte med väskor, diverse prylar och en dator som var alldeles perfekt att luta sig mot.
Hemma vid 16.
Borta bra men hemma bäst kändes inte så sant.

Toppenhelg var det och nu längtar jag till påsk då det är dags för en ny tur.
Lite fler dagar denna gång och bo i stugan-tider.
Kärlek. Ja.


Kommentarer
Postat av: Kusinen...

Kusin, när kommer mitt nyårskort? Står ju vid postlådan varje dag men inte kommer det något kort.... Förresten du har ju min adress, varför inte titta förbi?



Kraaam ( är Maria om du inte förstått det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback