Maj maj måne jag kan lura dig till skåne.

Ja så var det Söndag igen och definitivt dags att sova.
Inte så sugen på det direkt, fast kännner jag efter så är jag nog rätt trött.

Imorgon är det dags för ett besök hos farbror doktorn på förmiddagen.
Usch och fy.
Kommer säkert gå fint men ändå inte så värst skoj.


Igår var det dop.
Rätt skoj även om det kändes som dåligt med folk från vår sida av släkten.
Vi trallade psalmer i kyrkan, hörde barnaskrik och tog en del kort.
Sen blev det fikelifika ute vid Camilla & Tommy.
Smaskens.
Basket lir med liten boll.
Klappa hundar [som morrade]
Umgås med kusiner och kusinbarn
Ja lite av varje, sånt där vanligt som brukar äga rum :)






Hemma i Sala igen vid 19 på ett cirkus.
Träffade Anna, Nicklas, Sebastian & Andersson.
Vi spelade lite basket.
Handlade käk och lite tilltugg och bänkade oss framför tv:n och eurovision song contest.
Enligt vår egen omröstning vann rät låt men resten av listan stämde väl inte så värst bra :)
Såg lite film utan ljud innan vi bäddade ut soffan och slängde i Twilight i dvd:n.
Anna & jag blev inte helt oväntat lämnade solokvist till filmen, Mr. Andersson trampade hemåt och Nicklas & Sebastian fifflade med musik och käkade.
Vi klarade oss rätt fint ändå :P
Sen var kvällen som slut.



Och idag är det som sagt söndag, och detta är ett maraton inlägg.
Så kan det gå.
Det som har hänt idag är iaf följande.
Pizza och soff-time med little P på stampers.
Passade på att sy lite på en klänning jag börjat med för evigheter sedan.
Bakade lite chokladbollar innan det var dags att åka hemåt.

Hemåt för att vända.
Traskade upp med ett paket mjölk till lägenheten innan jag gick över till A & N.
Där fanns Anna & vi bakade, eller ja, mest Anna.
Jag smulade digestivekex till cheesecake och tog kort på den lila blåbärs-sockerkaka-smeten.
Kände att mina chokladbollar var nog jobb :P
Sebastian, Niklas och Lars kom efter en stund.
Vi lirade lite tv-spel. Supermario 3 till 8-bitars..fast på 16-bitars.
Prime time.
Jag och Sebastian var lag Bäst och de andra var lag... ja..jag vet inte riktigt faktiskt :)
Spelade, tog fika paus och spelade lite till och sen var den kvällen också slut.
Fint avslut på en helt okej vecka.
Söndagsfika borde göras till en vana :)


Nej usch, om ni orkat läsa detta så är jag tacksam. Eller nja..kanske inte det bästa ordvalet.
Men ja..glad...eller?
Nej nu svamlar jag bara så verkligen hög tid att sluta.


Tjillevippen


Kommentarer
Postat av: per

2009-05-18 @ 11:44:34
Postat av: petra

det där som står är från någon per är från mig. vet inte hur det gick till. jaja, härlig bild på luggen!

2009-05-18 @ 11:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback