Maj.


Min kropp är mörbultad och öm.
Träningsvärken har kickat in och jag har bränt mig i solen så att varje rörelse smärtar.
Inget av detta är speciellt skönt.
Men ändå tycker jag inte att det gör så mycket.


För allt är ändå bra.


Det är som vår/sommar ute, äntligen.
Det här med långhelg sen är något jag skulle vilja ha oftare.
Det är guld.


I fredags spenderades första halvan av dagen ute på stampers.
Läsa i solen, fixa ett fågelbad med mor, kratta gräs, äta lunch..osv..

Andra halvan spenderades bl a uppe vid Måns Ols.
Anna, Nicklas, Sebastian, Jessica, Lars, Andersson, Elin och jag slog till och grillade lite.
Solsken, bryggor, barfota barn och mat.
Som bäddat för succé.

När maten var slukad så var det dags för nästa aktivitet.
Beachvolleyboll.
Vi spelade och spelade tills våra fötter domnat bort och vi knappt såg bollen.
Då var det dags att ge upp den grejen.

Laddade upp med lite chips på bryggan innan vi städade undan och trampade in mot staden.
Dags för basket.
Man blev lika varm av det som man var kall efter volleybollen.
Kondis = Noll.
Kul var det.

Avslutade med chips & film hemma hos Lars innan vi åkte hem och jag trillade i säng.

Lördag.
Stampers på dagen igen.
Blev lite motvinds badminton, någon form av volleyboll, en gnutta fotboll och ännu mer läsa i solen.
Bäst av allt var nästan att mamma slängde ihop en morotspizza.
Godare än gott :)

Lite beachvolley hanns med också.
Jessica & Elin hade blivit utbytta mot Pontus & en Nicklas men annars var det samma gäng.
Den här gången kändes det som det var mer tävling och prestige inblandat, ergo, inte alls lika roligt.
Ingen idé att ta sånt där på för stort allvar.

Middag på stampers.

Uno-spelande och soffliggande med Anna, Nicklas & Lars på kvällen.
Mer än så klarade iaf inte jag av, all sol och fysisk aktivitet hann ifatt mig och jag var trött.


Efter allt detta är det ändå bara söndag, en hel ledig dag kvar!
Prime time.
Ska glida till stampers igen nu tänkte jag.
Vår/Sommar i lägenhet är inte någon höjdare så jag skippar det så mycket jag kan :)

Kanske kika på fotboll i eftermiddag och spela basket ikväll.
Och om jag orkar ska jag slänga upp lite bilder från fredagen.
Den som lever får se :)




So long.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Här var det också träningsverk vill jag lova! Armar, ben, rygg, you name it. Men det var det värt! Snygga bilder föresten, man blir väldigt sugen på jordgubbar! :)

2009-05-03 @ 12:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback