Väntan


Ibland tror jag att min mor är lite av en tidsoptimist.
Hon ringde nyss och sa att de strax åker för att hämta upp mig.
Om fem minuter tycker hon att jag ska gå ut.
5 minuter?
Ingen av dem sitter i bilen än, bara det kan ju ta längre tid än man förväntar sig.
Sen ska de köra till stan vilket kan ta fem minuter om man kör fort och det är lite trafik.
Vilket det inte brukar vara på den vägen vid den här tiden på lördagar.
Men ja, lär väl visa sig hur lång tid det tar..
Jag är mest trött på att vänta.
Har varit klar i evigheter känns det som.
Men eftersom jag vaknade för en timme sedan så är det väl inte riktigt så.

Sov förövrigt bättre inatt än jag gjort på flera månader.
Skönt. Ja.
Vad det berodde på har jag ingen aning om men det får gärna hända igen.

Oh well. Lär väl gå och hålla utkik nu så man inte får en utskällning för att vara seg.


Tjillevippen.

Kommentarer
Postat av: petra

haha! hon är jämt sådär den där morsan. tror inte hon fattar klockan riktigt. och när jag ska till bussen måste vi alltid åka typ 20 minuter tidigare för annars tror hon att jag kommer missa den, och så måste jag ändå alltid vänta i minst en kvart.

2009-05-16 @ 14:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback